det här är mitt hem.

jag bor som sagt ute i newtown, relativt nära till flygplatsen så att höra & se flygplan är inget ovanligt. stora gatan som går igenom stort sätt hela stadsdelen heter king street. väljer man att gå in på en korsande väg möts mat plötsligt av lite lugnare trafik & mer växlighet & bara parhus. svänger man upp till vår bakdörr så möts man av det här. helt okej fint. 
även om graffiti inte är en ovanlighet. tycker med tiden att det blivit lite charmigt. att det nätta och det ruffa har mötts. för lite så är det. husen är himla söta men pryds av alla andra färger än den som huset blev tilldelat. 
men alla dessa ledningar som går över huvudet på en ger också sin charm. även om jag föredrar att slippa se dem, som hemma. det gröna hade kunna tala ut mer på något vis... 
& ännu är det bara mars & jag kan forfarande går i korta klänningar, shorts & kjolar. jag undrar lite när det kommer bli kallt? kallt som att jag fryser. kallt som att jag måste bära jacka. kallt som att jag måste stänga fönsterna om nätterna. kallt som att bära långärmat och långbent på ljusa dan. vi får hålla tummarna på att det inte kommer. men jag ställer in mig mentalt på maj-juni... 
solkatterna dansar ännu. 
hur fantastiskt är det inte att dessa parhus verkligen målas efter ägarens tycke? samma byggnad, spegelvända sidor men ändå blir de halverade på två i olika färger. haha! 
& kommer man tillbaka till king street så blir allt så mycket mer "stad". med trafiken & fler våningar på husen. de gröna är som bort plockat & dit satt av ett extra motorfordon. & vänstertrafiken känns för övrigt som det mest självklara i världen. 
& kommer man in på vår gata så ser man sydney park´s två torn som ligger i den hörnan som ligger oss närmast. så blir vi allt för trötta på den hårda asfalten så har vi en helt fantastisk och stor park liggandes i närheten. innan jag flyttade hit så förstod jag aldrig förtjusningen i parker. det gröna hittar man ju utan för stan? det där riktiga. med skog & berg & näst intill oberört. så vad är charmen med en park? nu förstår jag. nu förstår jag precis varför en park. 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: