the great ocean road.

så vi gjorde som sagt två utflykter i melbourne. en utav utflykterna vi gjorde var "the great ocean road" med guidad tur. helt klart min favorit av de två! även om vi verkligen vara på utflykt heeela dan, 14 timmar var vi iväg. men oj vad bra guid vi hade & så himla coola grejer vi fick se och uppleva. 

-vägen byggdes efter första världes kriget när australien inte hade några jobb att ge sina gamla soldater. sina 243 km till väg är från början byggd för hand under 13 årstid. & terrängen är verkligen av de svårare slaget. 

vet ni var man ska ta sig om man vill se vilda men tama kängurus? tänk nu. de tycker om kort gräs & vill gärna ha någon form av vattendrag i närheten. kommer du på de? gjorde inte jag. så lagom förvånad när guiden berättade att vi skulle ut på en golfbana...

alltså vyerna. helt. otroligt. fint. blogg.se ger det verkligen inte sin rätt...

det här var helt klart det häftigaste av allt. hålla fåglar. (eller hur säger man?) ska be johanna om bilderna hon har på mig. jag ser så mycket mer livrädd ut än johanna haha. 

koalan som sov längst ut på en gren. min första vilda koala jag sett. 
hittar inte den svenska översättningen till det här. men det här firstående öarna har faktiskt tillhört fastlandet en gång i tiden men havet har med åren svalt marken emellan & tillsist har berget rasat in & kvar står då ön. alltså hur häftigt är inte mother nature ibland? 

p.s: boendet i bali är nu bokat. tre veckor sol & bad är vår semester om en månad. det känns så lyxigt att få möjlighet för att lämna aussie innan hemresa. vi hörs snart igen!



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: