planer för den rastlösa.



det var ett tag sen jag satte mina krummelutter här. kanske beror det på att min vardag har rullat på som vilken annan vardag jag kan tänka mig. kanske skiljer det sig att jag är två språklig & pratar engelska hela dagarna & får väll ihop en timmes svenska på kvällen ihop med johanna. annars är det engelskan som gäller. alltid. när jag ser tillbaka på min lärare i sjuan som gav mig extra lektioner, stöduppgifter & hotade med ett ig i slutprognos, hon, ja hon, hon hade nog blivit imponerad. förvånad över hur min engelska utvecklats. idag jobbar, tänker & drömmer jag på engelska. 

vi har även försökt få tag på flygbolaget angående ombokning av flygen hem. vi (läs johanna) har säkert ringt en handfull gånger & ståt i kö i en halvtimme. ibland haft någon som svarar & skickat oss vidare & sen kastat ut oss igen. men vi är närmare än någonsin att få det bokat nu. de måste bara stämma av om våra biljetter är giltiga att stanna en natt i london. tramsigt men så är det. 

vi tittar även på resa till melbourn i slutet på maj. ska vi våga boka in oss på hostel de dagarna? samt att vi vill till bali innan vi åker hem. men självklart vill vi åka under högsäsong... så vi borde redan ha bokat allt men vi vågar inte göra nått innan vi har hemresan fixad. den är ju trots allt första prioritet. 

men innan någon resa kommer på tal så reser min mor & mormor hit. hit till sydney. jag ska få krama om min egen mamma efter 7 månader. nu är det mindre än en vecka dit. ingen är lyckligare än jag. 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: